Aktuellt datum och tid: fre sep 20, 2019 9:27 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 62 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Roliga historier
InläggPostat: lör dec 13, 2014 12:09 pm 

Den gamle mannen på sjukhuset får besök av en god vän. Den gamle säger: 
- Du kan tro att vi har en bra doktor här. Igår när de gick ronden så sa han till systern att "Den gubben han ser inte solen i morgon" och min själ har det inte varit mulet hela dagen också

InläggPostat: ons dec 31, 2014 3:09 pm 

Den Stora Brittiska Öl Festivalen i London var över och bryggarna beslutade gå ut och ta en öl.

Mannen från Pripps sätter sig på barstolen och säger: 
- Bartender, jag vill ha världens bästa öl, en Pripps Blå.

Bartendern dammar av en flaska från hyllan och ställer fram den.

Mannen från Corona sätter sig bredvid och säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, en Corona.

Bartendern dammar av en flaska och ställer fram den.

Mannen från Budweiser säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, ge mig Konungen av Öl, en Budweiser.
Och bartendern ger honom en.

Mannen från Coors säger:
- Jag vill ha det enda öl som tillverkas på källvatten från Klippiga Bergen.
Han får sin Coors.

Mannen från Guinnes sätter sig och säger:
- Ge mig en CocaCola.

Bartendern blir lite tagen men serverar mannen från Guinnes det beställd.

De andra bryggarna stirrar på honom och frågar:
- Varför dricker du inte Guinnes?

Mannen från Guinnes svarar:
- Jag tänkte att eftersom ni inte dricker öl, så skulle inte jag heller.

InläggPostat: fre jan 23, 2015 11:04 pm 

Fjodor och Frasselina sitter en kväll och är nostalgiska över det långa liv de levt tillsammans. 
- Kommer du ihåg första gången vi hade sex för över 50 år sedan? frågar Fjodor. Vi gick bakom puben och du lutade dig mot stängslet medan jag tog dej bakifrån. 
- Ja, det minns jag så väl, svarar Frasselina. 
- Vad säjer du om att ta en tur dit igen och göra om det för gamla tiders skull? frågar Fjodor. 
- Din fuling, kuttrar Frasselina. Det låter som en bra ide! 
Tage som sitter vid bordet bredvid har hört alltihop och småskrattar för sig själv. 
- Det här måste jag se. Två gamla rävar som har sex mot ett stängsel, tänker han och följer efter dem. 
Det gamla paret haltar sig fram, stödda av varandra och varsin käpp. Till slut kommer de fram till baksidan av puben och tar sig fram till stängslet. Frasselina lyfter på kjolen och Fjodor låter byxorna falla. Hon vänder sig om och medan hon lutar sig mot stängslet greppar Fjodor tag och sätter i gång. Plötsligt har de det mest vilda sex Tage någonsin har sett. Det håller på i 40 minuter, tills den gamla tanten skriker: 
- Åh Gud! 
Den gamla mannen hänger fast vid hennes höfter som om det gällde livet. Det är den mest atletiska älskog som Tage har sett. Till slut kollapsar de båda gamlingarna flämtande på marken. Tage som stått och tittat på är imponerad. Han tycker sig ha lärt sig något om livet som han inte visste tidigare, och börjar tänka på sina egna gamla föräldrar och undrar om de också har lika fantastiskt sex på ålderns höst. Efter att Fjodor och Frasselina har legat orörliga på marken i en halvtimme tar de sig upp och rättar till kläderna. Tage som fortfarande står och betraktar dem, tänker: Det här är ju otroligt! Gubben juckade på som ett tåg. Jag måste fråga honom vad hemligheten är. När paret går förbi passar han på: 
- Det där var något utöver det vanliga! Hur får ni till det? Vad är hemligheten? 
- Det finns ingen hemlighet, svarar Fjodor. Fast det är klart, för 50 år sedan var inte det där jäkla stängslet elektriskt.

InläggPostat: ons maj 25, 2016 11:15 am 

Med tanke på vart internationella är i år så kanske denna korta passar.

- Vet du varför gräset inte växer sig så högt i fjällen?
- Nej?
- Där finns Storlien.

InläggPostat: ons maj 25, 2016 2:29 pm 

Hubert är pensionär med råge, 88 år fyllda och pigg som en mört.
Varje dag går han sin motionsrunda runt bruket och det var under en sådan han träffade gamle patron.
- Hur står det till med Hubert? Pigg och kry?
- Jajamen, men med gumman är det bara skräp. Men hon är förstår 85 fyllda.
- Jaaå, och vad dras hon med för krämpor då?
- Njae, det är liksom ingenting direkt så där. Men nu i höst när vi skulle plocka äpplen, så kom hon inte ens upp i trädet...

InläggPostat: ons aug 10, 2016 7:38 pm 

Sexpacket PACKET Visa kategorier
En MC-kille räddar livet på en olycklig man - se vilken hjälte han är

En man satt i en bar och stirrade på sin drink. Han hade suttit minst en timme och stirrat. In kommer en stor MC-kille sätter sig bredvid honom tar hans drink och sveper den.
– Vad tänker du göra åt det din mes? Frågar MC-killen. Mannen började gråta hejdlöst.
– Va fan jag drack bara upp din drink, sa MC-killen. Mannen vände sig mot honom och sa:
– Du fattar ingenting. Detta är den värsta dagen i mitt liv, snyftade mannen. Jag försov mig i morse till ett viktigt möte och fick sparken. När jag kom ut på parkeringen hade någon stulit min bil. När jag åkte hem i taxi tappade jag min plånbok. Äntligen hemma bet min hund mig och sedan kom jag på min fru i sängen med grannen. Jag kom hit till denna bar för att bygga upp mod till att ta mitt liv.
Sedan kommer du in stormande och dricker upp mitt jäkla gift.

InläggPostat: sön dec 04, 2016 10:50 am 

En HD-åkare gick in till en pub och sa:
– GE MEJ EN ÖL ANNARS….!
Servitören gick skraj in i köket och hämtade en öl till
honom. Detta hände varje dag i en vecka och tillslut blev servitören trött på att HD-åkaren alltid sa sådär så han fråga sin fru om råd. Och hon sa ”våga säga ifrån” Så nästa dag kom HD-åkaren åter in i puben och sa:
– GE MEJ EN ÖL ANNARS….!
Då sa servitören:
– ANNARS VAD?
– En liten cola, tack.

InläggPostat: sön dec 18, 2016 9:54 am 

En journalist skulle skriva om en gammal bonde som levt hela sitt liv i en avlägsen by, så han reser dit för en intervju.

- Vad är det roligaste som hänt dig här i byn?
- Jo, en gång gick grannens dotter vilse i skogen och alla män bildade en skallgångskedja och när vi hittade henne så satte vi på henne allihop.

-Men va fan, det kan jag ju inte skriva om, finns det inget annat roligt som hänt dig?
- Jo, en gång gick grannens får vilse i skogen och alla män i byn bildade en skallgångskedja och när vi hittade det så satte vi på det allihop.

- Men det kan jag ju inte heller skriva om, fattar du väl? Om vi vänder på frågan då, vad är det sorgligaste som hänt dig här i byn?
Då såg bonden mycket ledsen ut, gömde huvudet i händerna innan han sa... - En gång gick jag själv vilse i skogen.....

InläggPostat: sön dec 18, 2016 10:09 am 

Mitt kära barn!

Jag skriver detta brev väldigt långsamt, för jag vet att du inte kan läsa så fort.

Vi bor inte längre i samma hus som vi gjorde när du lämnade oss. Din pappa läste i tidningen att de flesta olyckor sker i hemmet så vi flyttade. Tyvärr kan jag inte sända dig den nya adressen, eftersom familjen som bodde här före oss tog med sig husnummer och gatuadress. Ja, de tyckte det blev smidigast på detta vis, så slapp de byta.

Det nya stället är jättefint! Vi har till och med tvättmaskin! Fast jag vet inte om den är särskilt bra... Förra veckan la jag i ett lass, tryckte på "flush" och det spolade och skvätte över kanten och jag har inte sett kläderna sen dess.

Vädret här är inte heller så pjåkigt. Det regnade bara två gånger förra veckan. Ena gången regnade det i tre dar och andra gången i fyra.

Du bad mig skicka din jacka. Morbror James sa att frakten skulle bli dyr, eftersom jackan var så tung. Han rekommenderade mig att klippa bort knapparna och visst blev jackan lättare. Jag la knapparna i fickorna.

Vi fick ännu en räkning från begravningsbyrån. De sa att om vi inte betalar mormors gravplats snart så gräver de upp henne.

Häromdagen låste din bror in nycklarna i sin bil. Vi var riktigt oroliga för det tog honom två timmar att få ut mig och kusin Sherry.

Din syster Bertha fick barn i morse! Vi vet ännu inte vilket kön det blev, så jag kan inte säg om du är moster eller morbror. Om det är en tös ska din syster döpa henne efter mig, Mamma.

Jag har sorgliga nyheter angående din farbror Pete. Han drunknade. Vi fann honom i whiskeytunnan i källaren härom kvällen. Vi vet inte hur många dagar han hade legat där. Vi lät kremera honom hemma på gården och han brann likt en fackla i tre dar.

Jag har inte så mycket mer att berätta. Inget speciellt har hänt.

P.S. Jag tänkte skicka några slantar, men kuvertet var redan igenklistrat.

InläggPostat: lör apr 22, 2017 5:49 am 

Kalle och Pekka var gamla polare – säkert ända sen vinterkrigets dagar. Kalle bodde i Haparanda medan Pekka bodde i Torneå tvärs över älven.
En fredagseftermiddag cyklade Kalle över bron för att titta till hur Pakka hade det. Det var ett tag sedan dom träffades. Från Pekkas lägenhet dånade det ut finsk jenka och tangomusik..
Pekka öppnade dörren med en cigarr i munnen och en grogg i handen:
- Seeeena, Kalle, kom in. Jag fyller år i dag, sa Pekka.
Kalle hamnade mitt i Pekkas födelsedagsfest. Där blev han sen kvar både lördagen och söndagen. Fram emot söndagskvällen fick Kalle panik när han insåg att han på måndag morgon skulle vara på sitt arbete i Haparanda. Han cyklade hemåt över bron.
Veckan gick och nästa fredagseftermiddag tog han cykeln igen till Pekka för att tacka honom för den fina festen förra helgen. Framme vid Pekkas hus dånade finsk musik ut över nejden. Kalle ringde på dörren och Pekka öppnade med en fet ciggar i munnen och en grogg i handen.
- Seeeena, Kalle, Har du varit ute och pissat?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 62 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012