Aktuellt datum och tid: tis dec 10, 2019 9:34 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Roliga historier
InläggPostat: lör maj 24, 2014 8:23 am 

Passageraren i baksätet på taxin böjde sig fram och knackade föraren på axeln. Resultatet blev att föraren studsade till, tappade helt kontrollen på bilen som genade över trottoaren, över en gräsmatta, genom en häck och stannade i ett trädgårdsland.

-          Ursäkta, det var inte meningen att skrämma er, säger en chockad passagerare.

-          Inte ditt fel, säger en blek chaufför, det är första veckan i en taxi, de sista 20 åren har jag kört likbil …

InläggPostat: lör maj 24, 2014 8:24 am 

På ett av hålen gjorde en av damerna en ruskig slice och sände bollen rakt in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål.

Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor.

- Får jag se på det där? frågade kvinnan.

- Nej, det…går s…nart…över, stönade mannen.

- Sluta tramsa nu, sa kvinnan, jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador.

Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera.

Efter en stund frågade hon:
- Känns det lite bättre nu?

- Ja, det känns jättebra, sa mannen, men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen …

InläggPostat: lör maj 24, 2014 8:25 am 

Gud gav män både penis och hjärna men olyckligtvis inte tillräckligt med blod för att båda ska fungera samtidigt.

InläggPostat: lör maj 24, 2014 8:42 am 

En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över något, som vid närmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram.

- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.

- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?

- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.

Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:
- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat.

Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:

- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.

Anden var tyst en stund och suckade sedan.
- Få se på den där kartan igen …

InläggPostat: lör maj 24, 2014 8:43 am 

Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en ”helkväll med tjejerna”. Jag sa till min sambo att jag skulle vara hemma vid midnatt.

Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad. Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger.

Snabbt som ögat, då jag insåg att min sambo förmodligen skulle vakna till, så gol jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.

Nästa morgon frågade min sambo mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut. Pust! Jag klarade mig denna gång!

Sedan sa han:
- Vi behöver ett nytt gökur.

När jag frågade varför, svarade han:
- Ja, i natt gol göken i gökuret tre gånger, sedan sa den ”Oh Shit”, gol 4 gånger till, harklade sig, gol ytterligare 3 gånger, fnissade, gol två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och fes

InläggPostat: fre jun 27, 2014 6:33 pm 

En kväll hörde pappan hur sin son bad nattbönen och han avslutade med:
"Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Gud välsigne mormor. Hej då morfar."
Detta tyckte pappan var lite konstigt, men han brydde sig inte så mycket om det. Nästa dag dog morfar.
Två månader senare hörde pappan igen hur sonen bad sin nattbön:
"Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Hej då mormor."
Nästa dag dog mormor, och pappan blev mer och mer upprörd över situationen. Två veckor senare bad sonen:
"Gud välsigne mamma. Hej då pappa."
Enbart detta gav pappan nästan en hjärtattack. Han sa inget, men följande dag gick han upp tidigt så att han skulle missa morgontrafiken till jobbet. Där stannade han hela dagen. När klockan passerat midnatt vågade han sig hem, ganska stark eftersom han överlevt dagen! När han kom hem ursäktade han sig för sin fru och sa:
"Jag är ledsen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet."
"Tror du att du har haft en dålig dag?" skrek frun "min dag började med att brevbäraren föll ned och dog på här utanför!"

InläggPostat: lör sep 06, 2014 7:20 pm 

Provinsialläkaren i Kiruna brukade köpa röding och annan fjällfisk av en gammal lappgubbe och varje gång brukade köpet avslutas med att lappen fick en sup. Vid ett tillfälle upptäckte emellertid provinsialläkaren att han hade slut på brännvinet då lappgubben skulle bjudas på sin sup. Han fann sig dock snabbt och bestämde sig för att skämta lite med gubben, så han gick in på praktiken och slog upp en sup 70%-ig apotekssprit och bjöd sedan gubben glaset. Han väntade spänt på reaktionen. Gubben svepte supen och började sedan fumla i fickorna. Efter mycket letande drog han upp en skrynklig prislista från systembolaget, höll fram den och sa:
-prick för

InläggPostat: lör sep 06, 2014 7:27 pm 

En kille hade besvär med kärleksapparaten. Så en dag klev han in på västra klinikerna och satte sig att vänta på polikliniken. Till slut var det hans tur. Doktorn sa åt honom att strippa. När killen var naken såg doktorn att han var mycket klent begåvad. Det var knappt fråga om mer än någon centimeter. Men eftersom han inte vill såra killen gör han ingen kommentar. Av en händelse kom en syster in i rummet, och när hon fick se den lilla grejen kunde hon inte hålla sig för skratt. Eftersom hon fattade att det var ytterst olämpligt att skratta så blev hon förstås hysterisk och låg snart dubbelvikt av skratt. 
Men då blev killen arg och sa:
- Det är vill inget att skratta åt. Så här svullen har den varit i flera dagar nu...

InläggPostat: fre dec 05, 2014 5:56 pm 

En man stiger ut från en pub på engelska landsbygden och ser en alldeles ny och skinande blank motorcykel stå parkerad utanför. När han upptäcker att ägaren glömt att ta ur tändningsnyckeln faller han för frestelsen och leder motorcykeln en bit bort, startar den och far iväg. Han njuter av farten men börjar snart frysa. Så han stannar och vänder jackan, så att baksidan sitter över magen och bröstet på honom, och sätter också kepsen bakochfram så att inte skärmen ska fånga vinden. Sedan åker han iväg igen och ökar farten tills han på en raksträcka tappar kontrollen över motorcykeln och kör omkull och blir liggande på vägen, invid en åker står en bonde och ser dum ut. Lite senare kommer två poliser till platsen och börjar förhöra vittnet till olyckan.
- Verkar han ha dött ögonblickligen? frågar den ena polismannen.
Nä svarar bonden, han levde när jag kom fram till honom. Men så fort jag vred huvudet rätt på honom så dog han.

InläggPostat: lör dec 13, 2014 12:02 pm 

Som alla piloter får Jultomten regelbundna besök av Luftfartsinspektionen, och det var dagarna före jul som LF kom på besök upp till Tomtelanda. Jultomten väntade besöket, och hade därför sagt åt småtomtarna att ha släden och renarna i topptrim. Tomten tog fram loggboken och såg till att alla papper var i ordning. Luftfartsinspektören gick långsamt runt släden. Han kollade renarnas seldon, landningsställen och Rudolfs mule. Med yttersta noggrannhet räknade han på Jultomtens vikt och balansering av den enorma lasten. Så var allt klart för testkörningen. Tomten hoppade upp i släden, spände fast bältet och kollade kompassen. Så hoppade luftfartsinspektören in vid sidan av Tomten, som blev inte så lite förundrad när han såg att luftfartsinspektören hade tagit ett hagelgevär med sig.
- Vad är den där bra för? frågade Tomten undrande.
Luftfartsinspektören flinade och viskade:
- Det får jag egentligen inte tala om, men vi ska testa hur det går om du förlorar en motor vid starten!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012