Aktuellt datum och tid: tis dec 10, 2019 9:25 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Roliga historier
InläggPostat: mån okt 14, 2013 6:16 pm 

En långtradarechaufför satt på ett vägkafé och fikade. In kom tre motorcykelkillar. De gick fram till honom. En fimpade sin cigarett i hans kaffe. En annan hällde ut ketchup på hans wienerbröd. Den tredje började strö socker i hans hår. Han reste sig därför och gick. De tre mckillarna beställde var sin fika av servitrisen och när hon kom med den sa en av dem till henne:
- Den där chauffören hade ingen humor.
- Nej svarade hon: Och han kunde inte köra långtradare heller. När han körde ut härifrån backade han över och mosade tre motorcyklar.

Senast redigerad av Göran Axblad mån okt 14, 2013 6:32 pm, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån okt 14, 2013 6:30 pm 

Pelle gjorde sin första dag på den nya arbetsplatsen. När det blev dags för fikarast gick allihop in i fikarummet. Rätt vad det var så utbrast en av gubbarna:
- 45, och alla de andra började gapflabba.
- 17", sa en annan. Följt av en ny skrattsalva.
Så där fortsatte det en stund och Pelle blev mer och mer nyfikne. Till slut orkade han inte hålla sig längre utan frågade Kalle som satt bredvid:
- Vad är det frågan om egentligen? Varför skrattar ni åt en massa siffror?
- Vi berättar historier, sa Kalle, men vi har ju redan hört alla. Så för att korta ner tiden så har vi gett dem olika nummer. Och då vet vi vilken vits det är frågan om.
- Jaha, tyckte Pelle.
Efter ytterligare någon minut säger en av gubbarna "45" och ingen skrattar.
- Men hallå?, sa Pelle. Varför skrattade ingen nu då? När Gösta sa '45' för fem minuter sen så skrattade ni ju allihop.
- Jo visst, sa Kalle, men det beror på hur man drar dom också.

InläggPostat: mån okt 14, 2013 6:31 pm 

Pelle gjorde sin första dag på den nya arbetsplatsen. När det blev dags för fikarast gick allihop in i fikarummet. Rätt vad det var så utbrast en av gubbarna:
- 45, och alla de andra började gapflabba.
- 17, sa en annan. Följt av en ny skrattsalva.
Så där fortsatte det en stund och Pelle blev mer och mer nyfikne. Till slut orkade han inte hålla sig längre utan frågade Kalle som satt bredvid:
- Vad är det frågan om egentligen? Varför skrattar ni åt en massa siffror?
- Vi berättar historier, sa Kalle, men vi har ju redan hört alla. Så för att korta ner tiden så har vi gett dem olika nummer. Och då vet vi vilken vits det är frågan om.
- Jaha, tyckte Pelle och klämde i med "83" och möttes av dagens största jubel.
- Oj då, sa Pelle, var den så bra?
- Jo, för fan, sa Kalle. Den var bra, den. Den har vi aldrig hört förr.

InläggPostat: mån okt 14, 2013 6:50 pm 

Detta utspelar sig på en bar.
En man kommer in och är fly förbannad
- Hit med en whiskey för fan!! Ryter mannen.
Han sveper whiskeyn slår glaset i bordet och säger:
- Det var en jävel till att parkera, hit med en whiskey till.
Han sveper denne lika fort och säger:
- Det var en jävel till att parkera.
Bartendern blir då fundersam och frågar mannen varför denna uppståndelse.
- Jo det var så här att jag har precis parkerat utanför baren då det kommer en lastbil. Chaffören säger att där kan du inte parkera.
- Varför inte?
- Där ska jag stå.
- Du får inte plats här med lastbilen.
- Jojomensan, det får jag visst det.
- Du, lyckas du parkera här ska jag fan i mig suga av dig, och det var en jävel till att parkera.

InläggPostat: fre dec 13, 2013 5:19 pm 

Flygvärdinnan i planets högtalare: 

- Tyvärr har vi bara 40 middagar med oss, men vi är 100 passagerare. 
De som är vänliga att avstå från sin mat till någon annan, erbjuder vi gratis drinkar under hela resan. 
En timme efter återkom flygvärdinnan: 
- Om det är någon som vill ändra sig så har vi 39 middagar kvar. 

InläggPostat: sön mar 09, 2014 8:08 pm 

Det var två äldre farbröder ute och promenerade. När de passerade stora torget upptäckte de två hundar under en kärleksakt. Då sade den ene till den andre:
- Ska vi gå hem och pröva detta på våra gummor? Sagt och gjort. Efter några dagar stötte de på varandra igen, och naturligtvis frågade de hur det hade gått.
- Ja, sa den ene farbrorn, jag tyckte det var väldigt svårt att få upp min kärring på alla fyra!
- Jaså, sa den andre, jag tyckte det var mycket svårare att få ut min kärring på torget!

InläggPostat: sön mar 09, 2014 8:16 pm 

Brynrolf och Bertram spelade golf varje vecka och Brynrolf vann alltid. Bertram tröttnade på detta och frågade sin vän:
- Hur kommer det sig att du alltid vinner? Är jag verkligen så dålig?
- Nej då, sa Brynrolf, det beror på mina bifokala glasögon. När jag puttar tittar jag med överdelen på glasögonen och då ser jag en väldans liten boll. Sedan tittar jag med underdelen, då ser jag ett stort jädra hål. Det går bara inte att missa. 
Bertram tyckte det var ett lysande tips, så han gick iväg och köpte sig ett par bifokala glasögon han också. Nästa gång de skulle spela gick han och böjde huvudet upp och ner och mumlade: 
- Uppåt liten, nedåt stor... 
När han träffade Brynrolf sa han:
- Nu du, här har du en som har skaffat bifokala glasögon. Då blir det rättvist, så nu ska vi se vem som vinner! 
De skulle gå ut på banan när Bertram sa:
- Vänta ett tag jag måste gå på muggen, kommer snart.
Brynrolf väntade, och efter en stund kom Bertram tillbaka med byxorna alldeles dyblöta på framsidan.
- Vad har hänt? 
- Det är de här jädra glasögonen! När jag skulle slå en sjua, kollade jag neråt och såg en gigantisk snorre. Jag antog att det inte var min, så jag stoppade ner den igen!

InläggPostat: ons mar 12, 2014 7:08 pm 

En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Solna. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en AIK-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dem också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen. Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är en AIK-supporter, svarar hon.
Fröken, fortfarande förundrad frågar:
- Om du inte är en AIK-supporter vad är du då?
- Jag är en DIF-Supporter och en stolt sådan, svarar Lisa.
Fröken kan inte tro sina öron.
- Lisa, varför är du en DIF-Supporter?
- För att min mamma och pappa är från Stockholm, och min mamma är en DIF-supporter och min pappa är en DIF-supporter, därför är jag också en DIF-supporter.
- Jasså, svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att vara en DIF-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?
- Då hade jag varit en AIK-supporter!!!!!!

InläggPostat: fre maj 23, 2014 8:35 pm 

det va en gången en elefant som alltid gick förbi en myrstack. Varje gång han gick förbi den råkade han trampa på den så myrstacken gick sönder. till sist fick myrorna nog och bestämde sig för att göra något åt saken. Därför klättrade dom upp i ett träd och väntade tills elefanten kom. När elefanten sedan gick förbi hoppade alla myrorna på honom och började attackera honom, men elefanten skakade bara på sig och skakade av de stackars myrorna, alla förutom en som hängde kvar på halsen. Då började dom andra myrorna skrika; STRYP HONOM LEIF STRYP HONOM!

InläggPostat: fre maj 23, 2014 8:36 pm 

Det var en gång en liten sköldpadda som klättrade uppför ett träd djupt inne i skogen. Efter flera timmars ansträngande klättring nådde den lilla sköldpaddan till slut toppen av trädet. Han kastade sig ut, flaxade med frambenen för att slutligen kraschlanda på marken. När han hade återhämtat sig något sånär, kämpade han sig upp i trädet igen. Efter flera timmar nådde han toppen, hoppade ut, flaxade med fram- benen och kraschlandade. Men den lilla sköldpaddan gav inte upp. Han försökte och försökte, men kraschade hela tiden. Ett par fåglar satt på en gren och tittade på den lilles misslyckanden. Till slut vände sig honfågeln till sin hanne. - Älskling, jag tror det börjar bli dags att vi talar om för honom att han är adopterad. 

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012