Aktuellt datum och tid: tis dec 10, 2019 9:23 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Roliga historier
InläggPostat: fre sep 13, 2013 6:58 pm 

Det var den mycket blyge doktorn som var inbjuden till flickskolan för att förmedla lite sexualkunskap. Nu var han så väldigt blyg att han inte vågade berätta för sin fru vad det var han skulle tala om,
så han sa att han skulle hålla ett föredrag om segling.
Dagen därpå mötte hans fru flickskolans rektor på gatan och rektorn berättade hur uppskattat och intressant föredraget varit.
- Verkligen? Sa doktorns fru lite undrande, det måste jag säga låter lite underligt, jag menar han har ju bara prövat på det två gånger, första gången blev han sjösjuk och andra gången blåste hatten av.

InläggPostat: fre sep 13, 2013 6:59 pm 

Doktor Petterson avslutade sin grundliga undersökning.
- Säg mig diagnnosen på ren svenska, ber patienten. Vad är det för fel på mig?
Ni röker och super för mycket, säger doktor Petterson.
- Tack! svarar patienten. Och så får doktorn vara snäll och säga det på latin också, så att jag kan tala om dt för min fru

InläggPostat: sön sep 15, 2013 8:27 pm 

Fru Johanssons diskmaskin gick sönder och hon tog kontakt med en servicefirma, som lovade skicka en tekniker nästa förmiddag. Fru Johansson hade avtalat ett möte samma förmiddag och instruerade därför teknikern:
- Nyckeln ligger under dörrmattan. Laga diskmaskinen och lägg fakturan på bordet. Ni behöver inte vara rädd för hunden, han kommer inte att röra er. Men tala absolut inte med papegojan!
När teknikern anlände dagen efter, fann han nyckeln under dörrmattan, öppnade dörren och stod öga mot öga med den största och mest skräckinjagande hund han någonsin hade sett. Hunden var dock genomsnäll och tittade lugnt på, medan teknikern lagade diskmaskinen. Papegojan däremot kastade nötter på honom, skrek, skällde och överöste honom med obsceniteter. Till slut kunde teknikern inte bärga sig längre och röt åt papegojan:
- Håll käften, din fula, jävla kråka!
Då svarade papegojan:
- Hugg, Karo!!!

InläggPostat: sön sep 15, 2013 8:31 pm 

Tre råttor sitter och hänger på en bar. Efter några öl börjar de skryta om hur tuffa de är.
- När jag vaknade i morse låg det en tändsticksask med råttgift utanför mitt hål. Jag åt upp alltihop och kände inte ett dugg, sa den första råttan.
Efter en paus och några fler öl tar den andra råttan till orda:
- När jag gick upp i morse låg det en enorm råttfälla utanför mitt hål med en stor bit ost som lockbete. Jag klev upp, lyfte upp ribban med ryggen, åt upp osten och hoppade ned utan minsta skråma.
Den tredje råttan reser sig och pilar iväg mot dörren.
- Vart ska du? frågar de andra två råttorna.
- Jag blir så uttråkad här. Jag ska hem och sätta på katten igen!

InläggPostat: sön sep 15, 2013 8:38 pm 

Farfar? Varför sitter du här på verandan utan några byxor på dig? frågade pojken.
Den gamle mannen tittade sakta upp på honom och svarade:
- Förra veckan satt jag här utan skjorta och då blev jag stel i nacken.
Det här är din farmors påhitt.

InläggPostat: sön sep 15, 2013 8:41 pm 

En man och hans fru var på zoo. När de gick fram till gorillan, så blev den alldeles till sig när den fick syn på frun. Eftersom de var ensamma, så sa mannen till frun att visa brösten för gorillan. Hon gjorde det och den vrålade rakt ut.
- Dra upp kjolen och visa musen, uppmanade mannen.
När frun gjorde det kutade gorillan runt som en tok med världens stånd. Då tog mannen tag i sin fru och kastade in henne över staketet.
- Ta nu och tala om för honom att du har ont i huvudet och inte vill!

InläggPostat: sön sep 15, 2013 8:47 pm 

Markus och Joakim skulle ut på sin årliga fisketur till fjällen, där dom skulle vara i två veckor. Det här året hade dom bestämt att dom inte skulle dricka alkohol under resan. Men när dom stod och packade sina ryggsäckar hörde Markus ett välbekant klirrande från Joakims håll.
- Vad har du där? frågade Markus.
- Ett par flaskor renat.
- Jaså, men vi sa ju att vi inte skulle dricka nån sprit?
- Nej, men det här har jag tagit med som motgift ifall vi skulle bli bitna av en huggorm.
En stund senare frågade Markus:
- Vad packar du ner nu?
- En huggorm.

InläggPostat: sön okt 13, 2013 7:50 am 

Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar.

Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.
Den första dagen var utan resultat men på andra dagen kom han
hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.

Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från norra Sverige

Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att sköta all disk, matlagning och städning.
Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.
Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en
vällagad middag på bordet.

Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från Skåne.

Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.
Han sa att första dagen såg han ingenting och på andra dagen såg han heller ingenting.
På tredje dagen hade svullnaden lagt sig så pass mycket att han kunde se lite på ena ögat.
I alla fall nog för att fixa en macka och fylla diskmaskinen.

InläggPostat: sön okt 13, 2013 7:57 am 

Bonden Oskar åkte på 1800-talet till Skästramarknaden och gick där omkring och strosade. Efter en stund kom han fram till ett loppmarknadsstånd som var fullt med grejer.
Mitt på bordet låg det en spegel. Bonden Oskar hade aldrig i hela sitt 60-åriga liv sett en spegel, så han frågade försäljaren vad det var för något. Försäljaren skojade till det lite och sa:
- Ser du inte det, det är ju ett fotografi av bror din!
Oskar tog upp spegeln, tittade i den och utbrast:
- Ja, titta det är ju brorsan! Den måste jag ha. Sagt och gjort, han köpte "fotografiet" och körde sen hem med sin lilla häst. När han kom hem frågade frun om han hade hittat nåt på marknaden.
- Ja sa Oskar, kan du tänka dig, jag hittade ett fotografi av bror min!
- Nämen få se, sa frun. Hon vecklade upp paketet, tittade i spegeln, sen började hon gapflabba.
- Vad fasen skrattar du åt? frågade Oskar.
- Men herregud sa frun, du har ju blitt lurad. Det här är ju inte bror din, det här är ju ett gammalt luder från Järvsö!!!

InläggPostat: sön okt 13, 2013 8:08 am 

Det var en man som hade så jäkla ont i huvudet och hade haft det i flera år. Han hade sökt läkare för det många gånger men ingen hjälp hade kunnat ges trots massor av olika undersökningar.
Till slut ville en läkare göra en skiktröntgen av hela mannen och då fann läkaren ut felet. Dina testiklar ligger fel och trycker mot ryggraden, så det enda vi kan göra är att operera bort dem, sade läkaren.
Mannan blev ju förtvivlad, men gick med på det.
När han vaknade efter operationen var ju huvudvärken borta och han mådde förträffligt. För att fira det hela lite, så gick han till en skräddare för att låta sy upp en ny kostym. Till den beställde han även några nya skjortor samt kalsonger. OK sade skräddaren. storleken på kostymen blir nog 52 och skjortorna 45 och kalsongerna storlek large. Nej, nej sade då mannen jag har alltid haft storlek small. Det kan du absolut inte ha för då åker testiklarna upp mot ryggraden och du får en jäkla huvudvärk.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012